امام جمعه شوش گفت : فعالیت در فضای مجازی جایگزین راهپیمایی روز جهانی قدس می شود
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 40
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 316
:: بازدید ماه : 8005
:: بازدید سال : 20694
:: بازدید کلی : 297832
نویسنده : عباس کرم الهی
چهار شنبه 15 ارديبهشت 1400

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس ـ سجاد عبیدی پور

به همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نشست خبری امام جمعه شهرستان شوش پیرامون برنامه های روز جهانی قدس با پایگاه های خبری « شوش نیوز ـ خبر شوش و دانا نیوز» در دفتر امام جمعه برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ساعت :11:30 روز چهارشنبه 15 اردیبهشت ماه1400 هم زمان با روز شیراز با حضور «حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل امام جمعه ، عبدالامیر بشکار رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ، علی رحمتی رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه ، عباس کرم الهی مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز ، سجاد عبیدی پور مدیر مسئول پایگاه خبری خبرشوش و مسئول روابط عمومی دفتر امام جمعه و دو نفر از خبرنگاران پایگاه خبری دانا نیوز» نشست خبری با امام جمعه پیرامون «روزجهانی قدس ، عید سعید فطر و انتخابات 28 خردادماه 1400» برگزار شد .

امام جمعه ی شهرستان شوش در آغاز ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه داران از درگاه خداوند عالم به روز جهانی قدس اشاره کرد و گفت : این روز « نماد  مبارزه با استکبار ، مقاومت و وحدت » است لذا در این راستا به چند نکته اشاره می کنم .

وی در ادامه به بینش و راز نامگذاری جمعه ی آخر ماه رمضان به روز قدس توسط امام خمینی (ره) اشاره کرد و یادآور شد : بر خلاف تمامی دیگر یوم الله ها و مناسب های «سیاسی» که بر مبنای گردش خورشید هستند، امام راحل تاریخ روز قدس را بر اساس گردش ماه انتخاب کرد؛ یعنی ماه مبارک رمضان. اینگونه هر سال روز قدس جایی از تقویم خورشیدی می افتد: یک وقت در گرمای تابستان و یک وقت در سرمای زمستان! اما کار همینجا تمام نمی شود؛ چرا که امام در این ماه قمری هم تاریخی معین برای روز قدس اختصاص نداده. یعنی بر خلاف تمامی مناسبت های «مذهبی» قمری، روز قدس یک روز مشخص از ماه نیست: جمعه ی آخر ماه! یک وقت ممکن است بیست و نهم ماه مبارک رمضان باشد و یک وقتی هم بیست و سوم ماه مبارک! خصوصا آن هنگام که جمعه ی آخر ماه مبارک یوم الشکی می شود که ممکن است در گوشه ای از دنیای اسلام سی ام ماه مبارک باشد و در گوشه ای دیگر روز عید فطر، این سئوال جدی تر مطرح می شود که امام خمینی(ره)  به عنوان فقیهی حاذق و رهبری سیاستمدار، آیا نمی دانست که اینگونه اعلان مناسبت کردن چه پیامدهایی را به دنبال دارد؟ انگار که امام خواسته است تا تمامی متعارفات مناسبت های «سیاسی ـ مذهبی» را در انتخاب و اعلام این روز بشکند اما چرا؟

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل  در تکمیل سخنان خود افزود : هفدهم مرداد ماه سال 1358 زمانی که حضرت امام طی پیامی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس می نامند، بخشی از این پرسش را پاسخ می دهد که: « جمیع مسلمان جهان را دعوت می کنم که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است و می تواند تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد به عنوان روز قدس انتخاب و طی مراسمی همبستگی بین المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین اعلام نمایند.» امام  راحل عنوان می کند که این راز آلودگی انتخاب تاریخ «روز قدس» مرتبط با «شب قدر» است. زمانی که تردید آن میان شب های دهه آخر ماه مبارک رمضان همیشه این سئوال را برای مسلمین ایجاد کرده است که چرا تاریخ این شب سرنوشت ساز صراحتا تعیین نشد؟

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه اظهار داشت : این نشان می دهد که هدف امام خمینی(ره) ایجاد وحدت بین تمام مسلمین جهان است و برای ما خیلی حائز اهمیت است که در مکتب امامین انقلاب به وفور یافته ایم که به دنبال این هستند که امت اسلامی یک امت واحده باشد و تفرقه ای بین آنها نباشد کما اینکه دشمنان ما به فکر ایجاد تفرقه بین امت اسلامی هستند ؛ همانطور که در بحث وهابیت خود انگلیسی ها دست دارند و در بحث شیعه ی انگلیسی هم خودِ انگلیسی ها دست دارند ، هزینه می کنند که بین مذاهب تفرقه و جدایی ایجاد کنند ولی آنچه که سنگ بنای فکری امامین انقلاب است « وحدت امت اسلامی» است آن هم از این باب که ما در تفکر انقلاب اسلامی ، به دنبال رسیدن به  امام و امت هستیم .

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در ادامه به یکی از جملات یکی از تئوريسين های آمریکایی پیرامون جرکت های انقلابی و تفاوت آنها با انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و خاطر نشان نمود : در حرکت های انقلابی سایر کشورها از بین نظام و دولت باید یکی را انتخاب کرد به خاطر اینکه بین نظام ملت و دولت بر اساس چارچوب یک نظام قوی مشخص است و دارای نظم می باشد در حالی که این تئوريسين آمریکایی بر این عقیده است تفکر انقلابی یک تفکر بی نظم و بدون قائده است چون انقلابی گری یعنی بدون فکر و برنامه کارها را انجام دادن ؛ اما وقتی ما بیانیه ی گام دوم انقلاب اسلامی نگاه می کنیم جواب این قصه داده شده است .

وی افزود : ما نه به دنبال انقلابی گری صرف هستیم که در این راستا حضرت آقا می فرماید : « بعد از نظام سازی ، جمهوری اسلامی به خموشی نرفت و نظم سیاسی اجتماعی با تفکر انقلابی در تضاد نیست» چرا چنین اتفاقی می افتد ؟ به خاطر اینکه ما نه به دنبال رابطه ی ملت و دولت هستیم و نه به دنبال انقلابی گری صرف بلکه به دنبال اجتماع این دو هستیم . حالا دشمنان ما فکر می کنند این دو موضوع به اجتماع نمی رسند ، در رابطه ی امام امت اینها با هم مجتمع می شوند واگر ما می خواهیم منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) حضور پیدا کند باید امتی را برای امام در نظر بگیریم که این امت ، همان امت اسلامی است آن وقت ما در مسیر رابطه با امام و امت قدم برمی داریم .الان در کشورهایی هم که مسلمان نیست اتفاقاتی پیش آمده است که به این وحدت اسلامی افزوده می شوند .

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به مقاومت به عنوان نکته ی دوم اشاره کرد و خاطر نشان نمود : اگر بخواهیم به عنوان یک نماد به مقاومت نگاه کنیم ، اصل موضوع پیشرفت و ترقی و رسیدن به قله های اعتقادی بحث استقامت است همانگونه که آیه ی 30 از سوره ی فصلت می فرماید : « إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنْتُمْ تُوعَدُونَ /// آنان که گفتند: محققا پروردگار ما خدای یکتاست و بر این ایمان پایدار ماندند فرشتگان رحمت بر آنها نازل شوند (و مژده دهند) که دیگر هیچ ترسی (از وقایع آینده) و حزن و اندوهی (از گذشته خود) نداشته باشید و شما را به همان بهشتی که (انبیا) وعده دادند بشارت باد.» این مقاومت و مبارزه ی با استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا و صهیونیست قرار دارند باید در پوست و گوشت ما وجود داشته باشد . ما بدون این تفکر قطعا نمی توانیم به قله های اعتقادی برسیم .«کسی که می گوید ما با اسرائیل مشکلی نداریم و با سیاست های آمریکا مشکلی نداریم ولی می خواهد به تمدن اسلامی برسد بداند که راه را اشتباه می رود .» اگر ما می خواهیم به تمدن اسلامی برسیم تا آقا ظهور کند بی شک باید مسیر استقامت را طی کنیم .این را طبق همین آیه ی 30 از سوره ی فصلت خداوند فرموده است . این راه هم باید در سرتاسر زندگی خود داشته باشیم ، امت های اسلامی باید قصه ی استقامت را به عوان یک اصل برای خود در نظر بگیرند .

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در ادامه دفاع از مظلوم به عنوان نکته ی سوم اشاره کرد و تصریح نمود : امتی سالیان سال به آنها ظلم شده است ، خانه های آنها را غصب کرده اند و از منزل و کاشانه ی خودشان  بیرون شده اند و یک دولت جعلی را در این سرزمین ایجاد کرده اند اینها افرادی هستند که بر مبنای تفکرات صهیونیست به منظور « قتل ـ غارت ـ تجاوز و خون ریزی» از جاهای مختلفی آمده اند که به حول و قوه ی الهی این دولت جعلی نابود شود  با روی کارآمدن دولت اسلامی مردم ستم دیده ی فلسطین به خانه و کاشانه ی خود باز می گردند .همانطور که آیه ی 42 از سوره ی شوری می فرماید : « إِنَّمَا السَّبِيلُ عَلَى الَّذِينَ يَظْلِمُونَ النَّاسَ وَيَبْغُونَ فِي الْأَرْضِ بِغَيْرِ الْحَقِّ  أُولَئِكَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ /// تنها راه مؤاخذه بر آنهایی است که به مردم ظلم کنند و در زمین به ناحق شرارت انگیزند، بر آنها (در دنیا انتقام و در آخرت) عذاب دردناک است.» این سرزمین اشغالی متعلق به مردم عزیز فلسطین است که ان شاءالله به آنها باز خواهد گشت .

وی در ادامه اظهار داشت : آیا ما نسبت به این ظلم باید ساکت بمانیم و بگوییم این کشور دیگری است و ربطی به ما ندارد ؛ قطعا چنین چیزی نیست و پایه و اساس کار ما این است که نسبت به ظلمی که صورت گرفته است ساکت نایستیم و برای رهایی آن مردم تلاش کنیم کما اینکه در این 42 سال ی که از پیروزی انقلاب می گذرد همیشه ملت عزیز ایران در کنار مردم مظلوم فلسطین بوده ، هست و به حول و قوه ی الهی همانطور که حضرت آقا فرمود : « مسلمانان جهان به زودی در قدس نماز می‌خوانند .» ان شاآلله

امام جمعه ی شهرستان شوش با توجه به اینکه امسال راهپیمایی روز جهانی قدس برگزار نمی شود یادآور شد : هر چند راپیمایی موتوری انتقال ویروسی را در بر ندارد و می شد همانند یوم الله 22 بهمن ، راهپیمایی روز جهانی قدس را به صورت موتوری برگزار می کردیم اما ما تابع دستورالعمل های ستاد مبارزه با کرونا هستیم و برای سلامتی جامعه و مر دم به جای آن با استفاده از بیانات مقام معظم رهبری در فضای مجازی فعالیت خواهیم داشت و علاوه بر آن به شهرداران چهار شهر « شوش ـ فتح المبین ـ حر ریاحی و شاوور » از توابع شهرستان شوش و همچنین «شهردار الوان» از توایع شهرستان کرخه خواسته شده که فضای شهرها را با بیاتات حضرت آقا در مورد روزجهانی قدس مزین نمایند .

وی در ادامه پیرامون برگزاری نماز عید فطر گفت : تا این لحظه بخشنامه ای پیرامون لغو برگزاری نماز عید سعید فطر  ارسال نشده و اگر در این چند روز دستور جدیدی از طرف ستاد مبارزه با کرونا صادر نشود در محیط باز خیابان امام خمینی(ره) و اطراف میدان یازهرا با فاصله گذاری و رعایت پروتکل های بهداشتی نماز عید سعید فطر برگزار می شود .

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در بخش پایانی نشست خبری خود به برگزاری انتخابات 28 خردادماه 1400 اشاره کرد و خاطر نشان نمود : اولا آنچه که برای ما مهم است این است که مردم حضور پر رنگی در انتخابات داشته باشند همانطور که آیه ی 11 از سوره ی رعد می فرماید : « لَهُ مُعَقِّبَاتٌ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَمِنْ خَلْفِهِ يَحْفَظُونَهُ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ  إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ  وَإِذَا أَرَادَ اللَّهُ بِقَوْمٍ سُوءًا فَلَا مَرَدَّ لَهُ  وَمَا لَهُمْ مِنْ دُونِهِ مِنْ وَالٍ /// برای هر کس پاسبانها از پیش رو و پشت سر برگماشته شده که به امر خدا او را نگهبانی کنند. خدا حال هیچ قومی را دگرگون نخواهد کرد تا زمانی که خود آن قوم حالشان را تغییر دهند (و از نیکی به بدی شتابند)، و هرگاه خدا اراده کند که قومی را (به بدی اعمالشان) عقاب کند هیچ راه دفاعی نباشد و برای آنان هیچ کس را جز خدا یارای آنکه آن بلا بگرداند نیست.» اگر قرار است شرایط تغییر کند ؛ اگر در کشور سختی و مشکلات معیشتی داریم این که بنشینیم و بگوییم ما رأی نمی دهیم ، اگر ما رأی ندهیم بالاخره افرادی هستند رأی می دهند و از بین داوطلبین یکی به عنوان رئیس جمهور انتخاب می شود  و اگر وضع این این بدتر شد آیا ما که رأی نداده ایم می توانیم اعتراضی داشته باشیم؟ قطعا ما باید پرشور پای صندوق های اخذ رأی حاضر شویم و یک دولت انقلابی را  به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنیم که این تغییر برای کشور و مردم مثمرثمر باشد ، شاید عده ای بگوییند مگر یک رأی چه تأثیر می تواند داشته باشد .

وی خطاب به آنهایی که  نسبت به رأی دادن دلسرد شده اند  تصریح نمود : آنهائی که رأی نمی دهند بر چند دسته اند: یا با اصل جمهوری اسلامی مخالفند که آمارشان بسیار پایین هستند و بیشتر به خاطر وضعیت معیشتی است که چنین حرف هایی را می زنند ،  ولی چه بخواهند یا نخواهند خارجی های معاند از چنین حرف هایی پشتیبانی و بهره برداریمی کنند  و در رسانه-هاشان روی آن تبلیغ می کنند و گاهی به آنها  خط می دهند. جالب این است که کسی نیست بپرسد انتخابات ایران به شما چه ربطی دارد. شما که در خارج ومثلاً  لندن یا پاریس نشسته اید چه نفعی از این انتخابات می برید؟ آیا نسبت به کشورهای «آمریکا ، فرانسه و انگلیس »هم چنین حساسیت، مداخله و تبلیغاتی دارید؟ و بدانید و بدانیم  به فرموده ی حضرت امام خمینی(ره) : « میزان رأی ملت است» یک رأی هم می تواند تأثیر داشته باشد اگر به یاد داشته باشید در سال 1392 رئیس جهور منتخب ایران با کسب 51 درصد  کل آرا نسبت به دیگر رقبا پیروز شد پس برای این که انتخابات در ایران مردم سالاری دینی است در سرنوشت چهارساله ی خود و کشورعزیزمان پرشور پای صندوق های اخذ رأی حاضر شویم و هم رئیس جمهوری انقلابی را انتخاب کنیم و هم کرسی شورای اسلامی شهر و روستا را به کسانی بسپاریک که در رشد ، توسعه و آبادانی شوش تلاش مستمری داشته باشند .



:: بازدید از این مطلب : 1143
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.